Gå från livskris till glamourös lycka


Jag startade denna blogg för att ha något att göra.

Att gå från livskris till fabulös livsstil utan att få någon direkt av dom jag bett om hjälp har varit svårt.

Allt började med att jag inledde en relation med en man som 6 år senare visade sig vara någon annan än den han visat mig. Han hade flera otrohetsaffärer bakom min rygg och ljugit om princip allt. Chocken var extrem. Jag hamnade i en livskris. Jag letade fel och orsaker till detta hos mig själv och i mitt huvud började tankarna mala. Jag visste inte hur jag skulle hantera detta eller hur jag ska ta mig ur detta. Samhället gjorde en stor affär av detta, utan att de hade hela bilden, när de hade fel då var det ingen som erkände det, utan de fortsatte med sitt vansinne trots att jag bad dem att sluta. När jag bad om hjälp, då kom folk med idiotiska klyschor. (Res på dig vid varje smäll, Du är stark, detta fixar du, Det kunde vara värre, du har en ängel på din axel, din tid kommer), folk tyckte jag skulle vara stark som klarar av detta (You can do it - blaj) och jag fick undervisning av Herr och Fru Jante. Nu är jag så trött på alla klyschiga råd, Jantelagen och ingen verkstad. Om folk erbjuder sin hjälp, ger mig råd som jag ska göra själv, mot att de ska få älta sina problem för mig. Då kan jag lika gärna tänka ut metoder själv och testa.

Jag flydde från den värld samhället målat upp om vår relation, slutade att lyssna på klyschor, smällde champagnekorkar mot herr och fru Jante och gick in i en drömvärld av glitter och glamour för att dränka mina sorger.
Ett sätt att må bra är att piffa hemmet med mattor av leopard, dekorera med strutsfjädrar och sidenblommor. Sätt en kristallkrona på toaletten. Drick Bubbel och skåla för livet. Lek med kvinnliga attribut. gå på second hand och loppisar. Fundera hur du vill ha det i livet och gör det. Måla läpparna knallröda och dammsug i högklackat. I rollen som DIVA med krossat hjärta kunde jag närma mig mina känslor och sortera bort alla påhitt som folk projekterat på mig genom åren och ur ett personligt arbete kom den ljusa sanningen fram. Då gjorde det inte lika ont.

Nu är livet ljusare och mycket roligare.

Kommentarer

Populära inlägg